اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آغاز هفته تربیت‌بدنی با شعار «پیش به‌سوی ایران فعال»

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از آغاز هفته تربیت بدنی با شعار «پیش به‌سوی ایران فعال» و برگزاری ۲۶۰ برنامه گوناگون ورزشی و فرهنگی در گیلان خبر داد.

آغاز هفته تربیت‌بدنی با شعار «پیش به‌سوی ایران فعال»

مریم بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آغاز هفته تربیت‌بدنی و ورزش اظهار کرد: با ماشینی شدن جوامع امروزی، ورزش تأثیر بسزایی در سلامت خانواده و جامعه ایفا می‌کند و ‌می‌تواند جامعه را از بسیاری ناهنجاری‌های اجتماعی رهایی بخشد.

وی با تأکید بر آثار و فواید پرشمار ورزش بر اقشار مختلف جامعه افزود: فعالیت‌های منظم ورزشی به‌سلامت جسمی و روحی فرد کمک می‌کند، این فعالیت‌ها با بالابردن توانایی جسمی انسان باعث سلامتی جسم و روح ورزشکار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزش باعث بالارفتن اعتمادبه‌نفس فرد ورزشکار می‌شود، خاطرنشان کرد: در دو دهه اخیر با گسترش آپارتمان‌نشینی شاهد فراموشی برخی از ورزش‌های بومی و محلی بودیم و بازی‌های رایانه‌ای به خانه‌ها نفوذ پیداکرده است، این بازی‌ها باعث تنبلی کودک می‌شود و با به خطر انداختن سلامت جسمی و روحی کودک، خسارت‌های جبران‌ناپذیری برای خانواده و جامعه به بار می‌آورد.

بخشی با تأکید بر احیای ورزش‌های بومی و محلی گفت: اداره کل ورزش و جوانان گیلان به ورزش‌های همگانی توجه خاصی دارد و باهدف تقویت و احیای ورزش‌های بومی و محلی در تمامی نقاط دور و نزدیک استان اقدام به برپایی جشنواره‌های مختلفی کرده است، توجه به ورزش‌های بومی و محلی یکی از اولویت‌های اصلی‌مان در اداره کل ورزش و جوانان گیلان است.

وی با اشاره به آغاز هفته تربیت‌بدنی و ورزش با شعار «پیش به‌سوی ایران فعال» بیان کرد: بیش از ۲۶۰ برنامه گوناگون ورزشی و فرهنگی در هفته تربیت‌بدنی و ورزش در سطح استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه حضور در مزار شهدا و تقدیم گل به این قهرمان همیشه زنده، آغاز فعالیت‌هایمان در هفته تربیت‌بدنی و ورزش است، گفت: عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه و خانواده معظم شهدا در شهرهای مختلف استان از برنامه‌های فرهنگی جامعه ورزش گیلان در هفته تربیت‌بدنی و ورزش است.

بخشی با تأکید بر آگاهی‌بخشی خانواده‌ها نسبت به ورزش همگانی تصریح کرد: رژه موتورسواران و اطلاع‌رسانی گسترده در شهرهای مختلف استان از برنامه‌های مهم‌مان در هفته ورزش و تربیت‌بدنی است، اهمیت اطلاع‌رسانی ورزشی بسیار بالا بوده و به همین دلیل یک هفته پیش از آغاز هفته تربیت‌بدنی هم‌زمان با سایر استان‌های کشور در هفته‌ای به نام «هفته خبر و آگاهی بخشی فعالیت‌های ورزشی همگانی» مشارکت گسترده‌ای داشتیم.

به گزارش فارس، هرساله ۲۶ مهرماه لغایت دوم آبان ماه به نام هفته تربیت‌بدنی و ورزش نام‌گذاری شده است، هم‌زمان با هفته تربیت‌بدنی، ۲۶۰ ویژه‌برنامه برنامه‌ فرهنگی و ورزشی در گیلان با شعار «پیش به‌سوی ایران فعال» برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول